Teenage Mutant Ninja Turtles PR Forgot To Inform Them About 9/11?

tmnt-poster-01-2014

(Photo credit: Ad Week)

From Ad Week:

“Ninja Turtles reboot—showing the half-shell heroes leaping from an exploding skyscraper and advertising a Sept. 11 release date—met with widespread criticism after being tweeted by Paramount Pictures.

The poster image, tweeted by @ParamountAU, was accompanied by the message “Check out the official poster for #TMNT in cinemas September 11!” The tweet was deleted several hours later, after being passed around Twitter by offended users.

Paramount’s social media gaffe, as The Daily Dot pointed out, was likely a result of slapping the Australian release date on the pre-existing poster art. The movie is slated for an Aug. 8 release in the U.S. and the studio seemingly overlooked the signifigance of the Australian release date and how it would change interpretations of the poster.

By the time the tweet was deleted, it had made the rounds on Twitter and elsewhere.”

http://www.adweek.com/news/advertising-branding/teenage-mutant-ninja-turtles-poster-upsets-fans-911-imagery-159187

 

Ex-Formula One Head Sues Google For Prostitute Pictures

MaxMosley

(Photo credit: BBC)

From BBC:

“Ex-Formula One boss Max Mosley is suing Google for continuing to publish images of him with prostitutes at a sex party.

He has issued High Court proceedings against the internet firm for breaches of the Data Protection Act and misusing private information.

The 74-year-old wants Google to block pictures first published in the now-defunct tabloid News of the World, which he successfully sued in 2008.

Google said it had been working with Mr Mosley “to address his concerns”.Mr Mosley won damages from the News of the World after it published a story alleging he had organised a Nazi-themed orgy. (…)

The newspaper had secretly filmed the former president of the FIA, motor sport’s world governing body, with five prostitutes and later published a front-page story.

Mr Mosley – the son of 1930s fascist leader Sir Oswald Mosley – won £60,000 after a judge ruled there was no substance to the allegation that there had been a Nazi theme to the sex party and found that his privacy had been breached.”

http://www.bbc.com/news/uk-28550035

Oopsie: Newspaper Mistakes Dead ‘Jackass’ Actor For Israeli Soldier

guyboyland1_300x200-vlm9fdi8nhuwko81ki2_t460

Guy Boland

Ryan Dunn

Ryan Dunn

(Photo credits: Central Telegraph, The Guardian)

From L.A. Times:

“New Zealand newspaper is making apologies after it accidentally ran a front page picture of the late “Jackass” star Ryan Dunn, thinking he was a New Zealand-born Israeli soldier.

The editor of the New Zealand Herald took full responsibility Monday for the error.

Both on the cover of its print edition and on its website, the outlet ran a photo of Dunn thinking he was Staff Sgt. Guy Boyland, a soldier killed Friday during combat in Gaza. Boyland was featured in the paper’s cover story.

The Herald lifted the picture of Dunn off Boyland’s Facebook page without further investigating, according to the editor.

Boyland was a fan of Dunn’s, and the two do look similar.”

http://www.latimes.com/entertainment/gossip/la-et-mg-ryan-dunn-jackass-facebook-photo-mixup-gaza-20140728-story.html

All The Sarah Palin You Can Handle For $99.95/Year (This Just In: Savings Accounts Openings Skyrocket)

sarah-palin

From Variety:

“Sarah Palin — former governor of Alaska, erstwhile candidate for VP of the U.S. and polarizing public figure — has unveiled a new subscription-based Internet TV network that promises direct access to her and her supporters.

The Sarah Palin Channel, which costs $9.95 per month or $99.95 for a one-year subscription, will feature her commentary on “important issues facing the nation,” as well as behind-the-scenes looks into her personal life as “mother, grandmother, wife and neighbor.”

Palin serves as executive editor, overseeing all content posted to the channel.“I want to talk directly to you on our channel, on my terms — and no need to please the powers that be,” Palin, who is also a Fox News contributor, said in a video announcing the channel. “Together, we’ll go beyond the sound bites and cut through the media’s politically correct filter.”

Palin is producing the channel in partnership with Tapp, the online-video venture formed by Jeff Gaspin, former chairman of NBCUniversal Television, and Jon Klein, former president of CNN U.S.

The conservative pol’s online network is modeled on TheBlaze, the online-video network and website that ex-Fox News host Glenn Beck launched in 2011. TheBlaze TV is now also carried on Dish Network and regional cable systems.

Subscribers to the Sarah Palin Channel will have the ability to post their own videos to the website, submit questions to her, and participate in online video chats with her and other subscribers. Active U.S. military members can subscribe free of charge, according to Tapp. (…)

Tapp investors include Discovery Communications and individuals including investment bankers Ken Moelis and Peter Ezersky. They were recently joined by Luminari Capital, a venture fund founded by Daniel Leff focused on digital video investments.”

http://variety.com/2014/digital/news/sarah-palin-launches-online-video-channel-1201269982/

TMI 2.0: Reporter Fired After ‘Bra-less’ ‘Confessions’

sheaallen

(Photo credit: twitter.com/SheaMallen27

From Mediaite:

“WAAY-TV reporter Shea Allen posted a controversial “confessions” blog last week, caught some heat for it, and ultimately decided to leave it up in honor of the right to free expression.

The investigative reporter for Huntsville, Alabama’s ABC affiliate wrote a blog post last week, originally entitled “Confessions of a Red Headed Reporter,” containing 10 confessional bullet-points on her looks, her TV career, and her beliefs.

Full list below:

1. I’ve gone bra-less during a live broadcast and no one was the wiser.

2. My best sources are the ones who secretly have a crush on me.

3. I am better live when I have no script and no idea what I’m talking about.

4. I’ve mastered the ability to contort my body into a position that makes me appear much skinner [sic] in front of the camera than I actually am.

5. I hate the right side of my face.

6. I’m frightened of old people and I refuse to do stories involving them or the places they reside.

7. Happy, fluffy, rainbow stories about good things make me depressed.

8. I’ve taken naps in the news car.

9. If you ramble and I deem you unnecessary for my story, I’ll stop recording but let you think otherwise.

10. I’ve stolen mail and then put it back. (maybe) (…)

UPDATE: Allen updates me, via Twitter, that she was “terminated without cause” for her confessional post. Unsure why exactly her post warranted unemployment, but we will wait to see if WAAY-TV has any comment.

UPDATE II: WAAY-TV responded with a swift, stern “no comment” on matters relating to employees.””

http://www.mediaite.com/online/ive-gone-bra-less-tv-reporter-posts-revealing-online-confessional-takes-heat-but-refuses-to-remove/

Left Hand Doesn’t Know Joint Right One Is Holding: NY Times For Weed Legalization, Still Drug Tests Employees

Nytimes_hq

From Huffington Post:

“The New York Times came out in its Sunday editorial in support of legalizing marijuana, kicking off a six-part series to make its case.

But the editorial board’s new stance doesn’t mean incoming Times employees can partake. As Gawker recently noted, the Times is one of several big media companies that require prospective hires to take a drug test. A Times spokeswoman told HuffPost that the paper’s policy for drug testing hasn’t changed, despite the editorial board’s decision.

“Our corporate policy on this issue reflects current law,” the spokeswoman said. “We aren’t going to get into details beyond that.

”The Times editorial board would like to see that current law changed, arguing that the federal ban on marijuana inflicts “great harm on society just to prohibit a substance far less dangerous than alcohol.” As with the earlier prohibition on alcohol, the Times is calling for repeal.

In a blog post on the series, editorial page editor Andy Rosenthal said that the paper’s publisher, Arthur Sulzberger Jr., supports the board’s decision, which “was long in the making.”

The Times has called in the past for legalizing medical marijuana, but Rosenthal said the current position came “as more and more states liberalized their marijuana laws in open defiance of the federal ban” and it “became clear to us that there had to be a national approach to the issue.

”During a Sunday appearance on ABC News’ “This Week,” Rosenthal acknowledged that he’s smoked pot in the past and indicated he wouldn’t be bothered if colleagues do now.””

http://www.huffingtonpost.com/2014/07/27/new-york-times-pot-legalization-drug-testing_n_5625164.html?1406496971

OkCupid Modified User Profiles For Study

ltrudylady

(Photo credit: mysite.verizon.net, Nick and Rudy)

From Washington Post:

“In a lengthy blog post, OkCupid cofounder Christian Rudder explains that OkCupid has on occasion played around with removing text from people’s profiles, removing photos, and even telling some users they were an excellent match when in fact they were only a 30 percent match according to the company’s systems. Just to see what would happen.

OkCupid defends this behavior as something that any self-respecting Web site would do.

“OkCupid doesn’t really know what it’s doing. Neither does any other Web site,” Rudder wrote. “But guess what, everybody: if you use the Internet, you’re the subject of hundreds of experiments at any given time, on every site. That’s how websites work.”

Here’s what OkCupid found: When profile photos were removed, people were more likely to respond to messages, more likely to carry on conversations beyond just a few exchanges and more quick to exchange contact information. (As an aside, what really seems creepy here is that OkCupid can tell when you’re trading contact information with a potential partner — because that means, presumably, they can read your chats.)

Another experiment found that profile pictures, when they’re present, make a huge difference to viewers. Other profile content has almost no effect at all.

“Your picture is worth that fabled thousand words, but your actual words are worth… almost nothing,” Rudder wrote.

Then OkCupid tried telling users who were poorly matched that in fact they were great matches, on the theory that perhaps couples wound up together simply because OkCupid said so. The service also told good matches that they were terrible for each other. Lying to users, it turns out, sometimes sparked meaningful online chats. Nearly one in five couples who were a 30 percent match but were told they were a 90 percent match wound up exchanging four messages or more — what OkCupid deems a meaningful “conversation.””

http://www.washingtonpost.com/blogs/the-switch/wp/2014/07/28/okcupid-reveals-its-been-lying-to-some-of-its-users-just-to-see-whatll-happen/

Muck(rakers) and “Pink Slime” Don’t Mix: ABC Sued Over Beef Ingredient Story

Screen Shot 2014-07-28 at 2.57.06 PM

From Columbia Journalism Review:

“At least four journalists and a writer have been ordered to hand over documents to attorneys representing the largest manufacturer of “pink slime,” the latest development in Beef Products Inc.’s $1.2-billion defamation lawsuit against ABC News and others.

Three journalists from Food Safety News were served subpoenas Wednesday compelling them to turn over correspondence with ABC and other defendants, according to publisher Bill Marler. Dan Flynn, editor of the site, reporter James Andrews, and former reporter Gretchen Goetz all were ordered to send emails and notes to BPI lawyers.

CJR confirmed that subpoenas were also sent to Michele Simon, a prominent writer on food policy, and Michael Moss, a New York Times writer whose 2009 reporting on contaminated meat helped him win a Pulitzer Prize the next year. In a phone interview Friday, however, Moss said his order had been stayed due to action by Times attorneys.

“Lean, finely textured beef,” which is referred to by critics as “pink slime,” is leftover trimmings that are spun in a centrifuge to separate out of the fat, then treated with ammonia to kill any pathogens. The lean trimmings are then used by restaurants, grocery stores, and other food sellers to lower the cost of the ground beef they sell. In late 2009, The New York Times ran a series of pieces that cited dozens of cases in which things like E. coli and salmonella had been found in BPI’s meat. (…)

BPI alleges that news reports between March and April 2012 amounted to “a month-long vicious, concerted disinformation campaign” that cost the company more than $400 million and resulted in more than 700 layoffs and the closing of three of its factories.”

http://www.cjr.org/behind_the_news/journalists_subpoenaed_in_pink.php

Israel-Hamas Conflict Boosts Al Jazeera America Ratings

Aljazeera-America

From Ad Week:

“Al Jazeera America has seen a major boost in its ratings over the last two weeks, with the network’s coverage of the Gaza conflict drawing some 3 million unique viewers per day, 1.4 million of them in prime time, according to the Baltimore Sun. The hike represents a 30 percent increase in the network’s overall audience and a 40 percent increase in its prime-time audience.

It’s a major triumph for the year-old network, which has struggled to gain traction with American audiences since its much-ballyhooed debut last August. As of April of this year, the network had only been drawing an average of 15,000 viewers in prime time, 5,000 of which were in the target 25 to 54 demo, according to The Wrap. Such low numbers led inevitably to layoffs, and in April the network cut between 60 and 100 of its employees.

Journalism professor and author of The Al Jazeera Effect told the Baltimore Sun: “When Al Jazeera America first debuted and was getting very weak ratings, my sense was that they needed a story they could own, that people would have to come to them for.” With correspondents throughout Gaza and Jerusalem, and coverage of protests across the world, the network seems to have finally proved itself a major contender in the American TV news space.”

http://www.adweek.com/news/television/al-jazeeras-gaza-coverage-leads-ratings-boost-159162

X.It Only note: While one could say the conflict has been Al Jazeera America’s version of CNN’s Flight MH370 coverage, this has not prevented the network’s CEO from contemplating another round of layoffs.

U.N. Rep: Meet The Press Question Related To Alleged Hamas Bombing ‘Unfair’

Screen Shot 2014-07-28 at 1.19.17 PM

From TV Newser:

“On “Meet the Press” Sunday, a guest called out David Gregory for being “unfair” in his line of questioning.

While speaking to UN Relief spokesperson Chris Gunness, Gregory showed video which was posted Sunday morning by the Israeli government, claiming that rockets had been fired by Hamas from a UN school earlier in the week.

Gregory said that NBC hadn’t yet verified the video, but asked Gunness, “is this accurate; could this be happening without the UN’s knowledge?”

“To be fair to me, to bring me on a live program and expect me to comment live on air on pictures I haven’t actually seen, I think anyone looking at this program would agree that’s really unfair,” Gunness said. “I mean, if I can see it, I’ll happily comment on it.

”Later in the show, Gregory clarified: “The UN has reviewed it, tells us that they have confirmed in their view the video does not show rockets being fired from a UN administrative school in Gaza. So this is a back and forth that we’re not able to settle at this point.”

http://www.mediabistro.com/tvnewser/david-gregory-issues-end-note-to-clarify-unverified-video-from-gaza_b233531